Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Advertenties: De 7 gouden regels

Advertenties: De 7 gouden regels

Vermeld duidelijk de bijzondere troeven van uw voertuig – dan verkoopt u uw voertuig snel, eenvoudig en met winst. Onze 7 gouden regels kunnen hier helpen.

De titel zegt alles! Gebruik daarvoor het veld "modelvariant" en formuleer een verlokkelijke titel. U moet zich niet beperken tot de harde feiten. Probeer al in de titel het gevoel van uw koper aan te spreken. Bij de beslissing tot aankoop spelen zowel het hart als het verstand een belangrijke rol.

Goede beschrijving - snelle verkoop.

  • Beschrijf het voertuig precies: in het vrije tekstveld kunt u uw voertuig in detail voorstellen. Daarbij moet u ook ingaan op onderdelen van de basisuitrusting. U zult weten dat vandaag elke auto over elektrisch bedienbare ruiten beschikt - uw klant weet dat misschien niet.
  • Creëer positieve verwachtingen: Opgelet echter, want beloften over prestatie en kwaliteit moeten waarheidsgetrouw zijn, anders ontstaan er misverstanden. Bij emotionele beloften kunt u vrijgeviger zijn. Het rijgenot is een rekbaar begrip en geen enkele koper zal een gebrek aan rijplezier aanvechten, zolang al het andere klopt. Ook hier geldt het motto: Blijf geloofwaardig!
  • Vermijd zinloze afkortingen: U beschikt over veel plaats. Zie af van stijlbloempjes zoals „centr. slot“. Gangbare afkortingen zoals "PS" moet u echter aanhouden.
  • Trap niet in de val van experts: Misschien weet u wat "TELE AID" is. Maar weet de oudere klant die deze uitrusting zoekt dat ook? Waarschijnlijk niet! Geef de voorkeur aan een verklarende tekst zoals "noodoproepsysteem/assistentiesysteem TELE AID".

Geef vorm aan uw advertenties. In het vrije tekstveld kunt u in het vet, met opsommingstekens en scheidingslijnen de leesbaarheid van uw advertentie verhogen – en dus de bijzondere troeven van het voertuig optimaal uitlichten. Meer info over het vrije tekstveld vindt u hier.

Maak gebruik van de kracht van foto's! Een goede foto zegt meer dan 1000 woorden. Gebruikers klikken bij voorkeur op advertenties die voorzien zijn van foto's. Elke extra foto brengt u zo bij een stijging van de vraag met 25%. Stel dus minstens 10 en in het beste geval 15 foto's en een video in. Tips voor de perfecte wagenfoto of -video vindt u hier. Nu lezen

Bied financieringen aan! 36 % van de kopers van nieuwe wagens en 22,6 % van de kopers van tweedehandswagens in Duitsland koopt een wagen op krediet. Kom tegemoet aan deze klanten en bied hen financiële diensten aan. Hier vindt u belangrijke tips over zaken waarmee u rekening moet houden.

Bepaal de juiste prijs. Richt u tot de prijssegmenten van de AutoScout24-zoekfunctie. Als uw voertuig in 2 segmenten is opgenomen, kan het door meer gebruikers worden gezien. Voorbeeld: een voertuig tegen de prijs van € 4.000,- is opgenomen in 2 segmenten, een van € 3.999,- niet. In de prijsanalyse kunt u zien of uw prijs aan de markt beantwoordt. Nu controleren

Maak gebruik van de optimalisatiemogelijkheden. Bij het plaatsen van een advertentie in een gesloten dealer zone geven we u tips over hoe u de kwaliteit van de advertentie kunt verbeteren. Probeer steeds een advertentiekwaliteit van minstens 80 % te realiseren.

Artikel delen

Alle artikels

LP header 01 tipps

5 tips om op een professionele manier uw beoordelingen, actief, te gaan gebruiken

Praktische informatie voor professionele autohandelaars · Optimaliseer uw verkopen via AutoScout24
Marketing Power NL

Marketing Power

Praktische informatie voor professionele autohandelaars · Optimaliseer uw verkopen via AutoScout24
as24.b2b.services.interface.top

De Autoscout24 interfaces

Praktische informatie voor professionele autohandelaars · Optimaliseer uw verkopen via AutoScout24
Ontdek meer