1. Spring positief in het oog met dank aan feedback van klanten. Of het nu gaat om lof of kritiek, maak actief gebruik van reviews van klanten. Hier leer je veel over de sterke en mindere punten als handelaar. Zet uw sterke punten in de verf en werk aan uw zwakke punten.
2. Maak van de gelegenheid gebruik om een dialoog aan te gaan en een vertrouwensband op te bouwen. Elk contact met (potentiële) klanten is een kans om vertrouwen op te bouwen of te versterken.
3. Blijf neutraal en zelfverzekerd. Zelfs als u een beoordeling oneerlijk vindt, blijf professioneel en geëngageerd. Maak van de gelegenheid gebruik om uw standpunt, via antwoord, objectief weer te geven.
4. Reageer snel. Wacht niet te lang om te antwoorden op een beoordeling. Bij een snelle reactie, krijgen uw klanten het gevoel dat ze serieus worden genomen en de reviews wordt geapprecieerd, wat het vertrouwen vergroot.
5. Maak actief gebruik van beoordelingen. Positieve recensies kunnen gebruikt worden om uw kwaliteiten als professionele autohandelaar in de schijnwerpers te zetten.