Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

8 jaar gratis snelladen? 2 miljoen euro graag!

Wie jarenlang gratis wil opladen aan het snellaadnetwerk van Ionity, moet daar 2 miljoen euro voor veil hebben. Je moet daarvoor namelijk... een Rimac Nevera kopen.

Je zult het maar weer voorhebben. Dan heb je net je spaarrekening gekraakt en 2 miljoen euro neergeteld voor dé ultieme elektrische hypercar van het moment, de Rimac Nevera, ben je volledig uit het oog verloren dat je dat ding ook regelmatig aan de stekker moet hangen. Die 24 records, waaronder die van snelste productie-EV op de Nürburgring, vestigen zichzelf natuurlijk niet. En wie zijn energierekening de laatste twee jaar heeft nagekeken, weet: elektriciteit kost geld.

Rimac Ionity

24 Europese landen

Gelukkig schiet de Kroatische mede-eigenaar van Bugatti die arme rijke mensen te hulp. Want eigenaars van zo’n Rimac Nevera mogen voortaan acht jaar lang gratis snelladen aan het laadnetwerk van Ionity. Dat laadnetwerk staat verspreid over 24 Europese landen en is voor een deeltje in handen van de Volkswagen-groep. Jawel, het moederbedrijf boven Bugatti, Porsche en Rimac.

Maar 150 stuks

Iets zegt ons dat Rimac en Ionity dat cadeautje niet in hun portefeuille zullen voelen. Van de Nevera worden er immers maar 150 exemplaren gemaakt, en daar zullen ongetwijfeld heel wat exemplaren van in een zorgvuldig gecureerde collectie terechtkomen en dus amper kilometers maken. Wie de 120 kWh grote batterij van zijn Nevera toch gratis aan de Ionity-laadpaal hangt, kan in theorie de batterij van 0 tot 80 procent opladen in amper 25 minuten.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer