Das Beste oder nichts mag dan wel een oude slogan van Stuttgart zijn, in Molsheim hebben ze bewezen dat dit ook geldt voor klantenservice. Bugatti liet de gefortuneerde eigenaar van een Chiron weten dat ze graag nog eens naar zijn auto hadden gekeken. Het merk bood aan om de auto te komen ophalen en weer netjes in orde terug af te zetten. Met excuses voor het ongemak natuurlijk.
Geen risico
Het probleem? Een schroef in het voorste frame die niet vast genoeg gedraaid zou zijn. Bugatti kwam het probleem op het spoor na een interne controle van zijn productieproces, waaruit bleek dat een van de schroefsystemen maar op halve kracht draaide. Het lijkt een detail, maar Bugatti neemt natuurlijk liever geen risico’s met de veiligheid van zijn klanten. Zeker niet wanneer ze de 1.500 pk van hun Chiron de vrije loop geven.
Hoogst uitzonderlijk
Terugroepacties zijn niet ongebruikelijk bij automerken, maar meestal gaat het om grote aantallen auto’s in één keer. Een merk als Bugatti verkoopt jaarlijks wereldwijd slechts een 80-tal auto’s, waardoor terugroepacties hoogst uitzonderlijk zijn. Al glipt er ook op het hoogste niveau dus af en toe iets door de mazen van het net...