Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Alpina B8 Gran Coupé: Autobahnproof (2021)

De Duitse constructeur Alpina heeft de BMW 8 Reeks Gran Coupé onder handen genomen voor zijn nieuwe B8. Die is minder schreeuwerig dan de M8, en zelfs krachtiger.

Het recept van Alpina lijkt al jarenlang ongewijzigd, en dat is maar goed ook. De Duitse tuner-die-constructeur-werd haalt BMW’s in de fabriek op om hen een discrete koetswerkkit te geven, en vooral extra vermogen. De nieuwste Alpina? Deze B8 Gran Coupé.

AS24 Alpina rijdend voor

Krachtiger dan M8

De Alpina B8 Gran Coupé is gebaseerd op de BMW M850i, en krijgt een voorbumper met opschrift van het merk, specifieke spaakvelgen en vier uitlaatpijpen. Kortom: de standaardbehandeling van het merk. In het interieur krijgen klanten carte blanche. Ze kunnen kiezen voor verschillende leder- en houtsoorten van hoge kwaliteit. Het enige verschil met BMW: de Alpina-logo's op het stuur en het digitale instrumentenpaneel.

AS24 Alpina interieur

Onder de motorkap gaat het er steviger aan toe. De 4,4 liter grote V8 van 530 pk uit de M850i krijgt een aangepaste turbo, intercoolers en een unieke uitlaatlijn. Met aangepaste programmatie in het motormanagement halen de Duitsers 621 pk en 800 Nm uit het blok, 21 pk meer dan de BMW M8.

AS24 Alpina statisch zij

Autobahnkoning

Deze B8 speelt mee met de grote jongens: 0-100 km/u duurt amper 3,4 seconden en de topsnelheid ligt op 324 km/u. Toch zegt Alpina dat het chassis eerder is aangepast voor comfort op lange trajecten dan voor de Nürburgring. Daardoor moet deze B8 Gran Coupé een echte Autobahnkoning worden.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer