Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Audi A6 Avant 55 TFSI e: 100 procent aftrekbaar

Het antwoord op de strengere kostenaftrek voor bedrijfswagens: de plug-in hybride Audi A6 Avant 55 TFSI e. Die is voor 100 procent aftrekbaar.

Audi had de plug-in hybride al in de A6 berline zitten, maar de fleetmarkt zal zich veel beter vinden in de plug-in hybride Audi A6 Avant. Het 14,1 kWh lithium-ion batterijpack neemt wel wat ruimte in beslag, waardoor je nog slechts 401 liter koffer overhoudt, tegenover 565 liter in een gewone Audi A6 Avant. Wel is de koffervloer plat, en kom je met de achterbank neer toch nog aan een mooie 1.535 liter.

A202545 medium

Quattro

De plug-in hybride combinatie is bekend: een 2-liter TFSI met 252 pk die synchroon werkt met een 143 pk sterke elektrische motor. De combinatie is maximaal goed voor 367 pk. Dat vermogen wordt via de S Tronic zeventraps automaat over de vier wielen verdeeld. Bij 1.250 opm heeft hij al 500 Nm koppel. In 5,7 seconden staat hij aan 100 km/u, voor een top van 250 km/u.

A202533 medium

51 km elektrisch

Op de kracht van de batterijen alleen moet hij tot 51 kilometer ver komen, gemeten via de WLTP-test. Aan een laadpaal die 7,4 kW aan kan, is hij 2,5 uur opgeladen. Aan de gewone stekker zal dat een stuk langer duren. De gewone plug-in hybride A6 berline kost al 62.680 euro, voor de Avant zal daar normaal gezien nog iets meer dan 1.000 euro bij komen. Maar zoals gezegd is die wel volledig in te brengen als kost, want met zijn CO2-uitstoot (WLTP) die schommelt tussen 44 en 48 g/km blijft hij mooi onder de grens van 50 g/km CO2.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer