Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Audi e-tron GT krijgt facelift en tot 925 pk! (2024)

Audi punt zijn e-tron GT bij en maakt van de gelegenheid gebruik om het vermogen fors aan te scherpen. 925 pk? Geen probleem!

Recent werd de Porsche Taycan opgefrist en als het regent in Stuttgart, druppelt het in Ingoldstadt. Neefje Audi e-tron GT krijgt daardoor eveneens enkele interessante upgrades onder de kap.

Wat. een. snuit.

Laat ons eerst even focussen op het design. Dat werd op detailniveau aangepast, maar weet toch te overtuigen. Zo installeert Audi een nieuwe snuit waarbij er plaats is voor meer zwarte sierdelen en een meer uitgesproken verschil afhankelijk van de uitvoering. Zo krijg je horizontale inkepingen (S e-tron GT) of een honingraatmotief (RS e-tron GT) in de grille.

A242598 large

Turen we even door de ramen, dan zien we nieuw zitmeubilair, een opgefrist stuurtje en aangepaste virtual cockpit. Daardoor blijft de cabine klassiek doch stijlvol, met een snuifje sportiviteit. Plaats op de achterbank blijft, net zoals voordien eerder bescheiden.

Grote show

Het hoofdnieuws vinden we uiteraard onder de koetswerkpanelen terug. Te beginnen met de S e-tron GT die zo maar even 679 pk uit zijn twee elektromotoren mag puren. Daarmee is hij in één klap sterker dan de uitgaande RS e-tron GT. Een sprint naar de honderd heb je met die “S” al afgelegd in 3,4 seconden.

A242575 large

De overtreffende trap vind je nog steeds bij de RS e-tron GT. Die mag voortaan als “Performance” maar liefst 925 pk los laten op de vier wielen. Waardoor je amper 2,5 seconden nodig hebt om de honderd aan te tikken. De RS zonder dat “Performance” bijschrift pronkt nog steeds met 856 pk en een sprinttijd van 2,8 tellen.

A242562 large

Alle versies worden uitgerust met een nieuwe accu van 105 kWh waarmee je ook aan maximaal 320 KW DC kan laden. In het geval van de e-tron GT pomp je daardoor net geen 300 km per kwartier tijdens het opladen. Ook de maximale range van 609 kilometer is voortaan een stuk beter. De ultieme elektro-GT, deze e-tron GT?

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer