De Audi E-Tron GT staat op hetzelfde platform als de Porsche Taycan. Dat volledig elektrische platform heet J1, maar krijgt in Ingolstadt een andere uitwerking dan in Stuttgart. Noemt Porsche zijn Taycan immers een elektrische sportwagen, dan spreekt Audi resoluut over een elektrische GT.
De productie van die E-Tron GT is intussen zo goed als klaar om opgestart te worden, dus lost Audi alvast een heleboel informatie. En dat over de topversie, die meteen het prestigieuze RS-label opgekleefd krijgt. De RS E-Tron GT krijgt een batterij van 93,4 kWh, waarvan 83,7 kWh bruikbare capaciteit is. Een officieel WLTP-rijbereik is er nog niet, maar Audi vermoedt dat dit rond de 400 kilometer zal liggen.
Twee elektromotoren
De batterij voedt twee elektromotoren: een op de vooras en een op de achteras. Daardoor krijgt deze RS E-Tron GT vierwielaandrijving, en dat heet bij Audi natuurlijk Quattro. De elektromotor vooraan is goed voor 238 pk (175 kW), die achteraan produceert 456 pk (335 kW). Het gecombineerde vermogen? 598 pk (440 kW) en 830 Nm. Een speciale overboostmodus zorgt voor een tijdelijke piek van 646 pk.
De sprint vanuit stilstand naar 100 km/u zou minder dan 3,5 seconden in beslag moeten nemen, de topsnelheid ligt op 250 km/u. Niet slecht voor een machine die 2,3 ton zal wegen, maar wel een lager zwaartepunt belooft dan dat van de Audi R8. Luchtvering met drie kamers, zoals we dat kennen van Porsche, moet ervoor zorgen dat het comfort voor de passagiers in deze gran turismo gevrijwaard blijft.