De facelift van de Audi Q2 was behoorlijk discreet, en dat is voor deze SQ2 niet anders. Het radiatorrooster kreeg een nieuw ontwerp, terwijl led-koplampen standaard zijn. Exemplaren met matrix-technologie staan in de optielijst. Vier uitlaten zijn zoals steeds het grootste herkenningspunt naast de S-logo's, terwijl enkele optiepakketten het radiatorrooster, de spiegelkappen en andere koetswerkdetails van een glanzend zwart laagje voorzien.
Binnenin zijn de wijzigingen zo mogelijk nog beperkter. We noteren onder meer nieuwe materialen voor het interieur, waaronder Dinamica, dat alcantara vervangt. Het krijgt dezelfde look and feel, maar bestaat uit gerecycleerde materialen. Het infotainmentsysteem bedien je in de SQ2 nog steeds via de klassieke draaiknop op de middenconsole, maar krijgt wel enkele nieuwe functies.
Automatische afremmer
In de optielijst duikt er een adaptieve snelheidsregelaar met rijstrookhulp op, die automatisch afstand houdt en de Audi binnen zijn baanvak houdt. Combineer je die met verkeersbordherkenning, dan vertraagt de SQ2 automatisch bij snelheidsbeperkingen of het binnenrijden van de bebouwde kom. Eens er voorbij, accelereert hij weer.
De Audi SQ2 wordt nog steeds aangedreven door de 2.0 TFSI van 300 pk. Die onderging geen grote wijzigingen, en is dus ook nog steeds goed voor 400 Nm koppel. Dat vermogen gaat via een S Tronic-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten naar de vier wielen. De SQ2 haalt daardoor 100 km/u in 4,9 seconden en een topsnelheid van 250 km/u. De S-ophanging legt de compacte SUV 20 millimeter dichter tegen het asfalt. Standaard staat hij op 18-duimsvelgen, met 19-duimers als optie.