Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Autosalon Brussel 2022 dan toch afgelast

Een nieuw hoofdstuk in de Autosalon 2022-saga, en meteen ook het laatste: de deuren van de Heizelpaleizen blijven in januari finaal gesloten. Het Autosalon gaat dus voor het tweede jaar op rij niet door.

De kogel is door de kerk: het Autosalon van 2022 wordt dan toch geannuleerd. De reden hoef je uiteraard niet ver te zoeken: door de stijgende coronacijfers in ons land heeft de regering extra maatregelen ingevoerd, waardoor het voor organisator Febiac niet langer wijselijk en haalbaar bleek om een grootschalige autobeurs te organiseren.

“Niet in optimale omstandigheden”

“Wij anticiperen op het feit dat de achteruitgang van de sanitaire situatie en de invoering van bijkomende beperkingen ons niet in staat zullen stellen het verwachte aantal bezoekers in optimale omstandigheden te verwelkomen", zegt Febiac-CEO Andreas Cremer. Voor de Belgische sectorfederatie is het voor het tweede jaar op rij een streep door de rekening. Begin dit jaar kon het Autosalon door de coronacrisis evenmin plaatsvinden.

AS24 Autosalon Brussel 2022 sfeerbeeld

Salonkortingen bij dealers

In plaats van de Heizelpaleizen hoopt Febiac dat het grote publiek ook dit jaar massaal zijn weg vindt naar de lokale merkdealers voor de klassieke salonkortingen. Heel wat merken hadden daar al rekening mee gehouden. Na Volvo, Jaguar, Land Rover, Mazda, Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, enzovoort koos ook Nissan afgelopen week eieren voor zijn geld. In 2023 plant Febiac eindelijk de langverwachte honderdste editie van het Autosalon.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer