Tussen 14 en 22 januari vonden meer dan 265.000 bezoekers hun weg weer naar de Heizel, voor de honderdste editie van het Autosalon. Daarmee lokte het eerste Autosalon na de coronapandemie iets minder volk dan verwacht. Op voorhand hoopte organisator Febiac 300.000 mensen warm te kunnen maken voor een bezoek aan de Heizelpaleizen. Flink minder dan de ruim 500.000 bezoekers van de vorige editie in 2020, maar het Autosalon palmde dit jaar dan ook maar de helft van de beursoppervlakte in.
“Opdracht geslaagd”
Toch kijkt organisator Febiac tevreden terug: “De unaniem positieve feedback van de Belgische én internationale media die we vanaf de eerste dag ontvingen, en de massale opkomst van bezoekers laat ons toe vandaag te concluderen dat onze uitdaging, die erin bestond het Autosalon van Brussel als toonaangevende Europese beurs voor onze industrie terug op de kaart te zetten, geslaagd is”, zegt salondirecteur Gabriel Goffoy.
Editie 101 in 2024
Organisator Febiac kon voor het honderdste Autosalon rekenen op de aanwezigheid van 95 procent van de Belgische automarkt, mocht vijftien wereld- en Europese premières voorstellen aan het grote publiek en speelde voor het eerst gastheer voor de verkiezing van de Car of the Year. Meteen legt het ook de datum vast voor de editie van volgend jaar: van 12 tot 21 januari 2024.