Nu ja, wij zijn net als elke andere autogek, en zeggen meteen: neen, 340 pk is natuurlijk nog niet genoeg. En gelukkig durft men in Ingolstadt die redenering ook te volgen. Waardoor de laatste TT RS er letterlijk een Plus bij krijgt in de vorm van een vitaminekuur.
+20
Liefst 20 pk krijgen de gelukkige bezitters van de Audi TT RS Plus ter beschikking. Wat het totaal op 360 pk brengt, maar ook het maximum koppel stijgt met 15 Nm naar 460 Nm. Natuurlijk naar de vier wielen gestuurd via de quattro aandrijving, en voor het schakelplezier is er keuze uit een manuele zesbak of een zeventraps S-Tronic. In 4,1 seconde haalt hij 100, wat een winst is van een tiende seconde. De topsnelheid is niet langer begrensd bij 250 km/u maar bij 280 km/u.
Vaste achtervleugel
Dit is één van uiterlijke verschilpunten van de Plus. Waar de kopers van een ‘gewone’ TT RS kunnen kiezen uit een normale vaste vleugel, of een inklapbaar exemplaar, is alleen de vaste spoiler voorzien in de RS Plus. Die beschikt daarnaast over donkere ovalen uitlaateinden, in plaats van gechromeerde. Oh ja, en de velgenmaat is 19 duims ten opzichte van de 18 duimers van de TT RS. Het Single Frame radiatorrooster is uitgerust met een ‘diamant’ afwerking van de raatstructuur.
Ook de TT RS zal Audi in Genève onthullen. Hij komt nog in de loop van dit jaar op de markt, zowel in coupévorm als in roadsterformaat. De prijs is nog onbekend, maar wanneer je weet dat de gewone TT RS reeds 58.650 euro kost...