De DS3 Cabrio zal in Parijs in wereldpremière gaan. Wat meteen opvalt is Citroëns keuze om het cabrio-aspect beperkt te houden tot een enorm vouwdak dat achteraan oprolt, maar de zijstijlen blijven behouden. De oplossing die ook Fiat toepast voor de 500C.
Ook deze versie van de DS3 wil een fashion statement zijn, met een dak dat in drie versies besteld kan worden: zwart, blauw en afgewerkt met het DS-logo.
Het dak wordt elektrisch bediend, en kan volgens Citroën zelfs met snelheden van 120 km/u nog omhoog. Je hoeft dus niet langer snel-snel een brug te zoeken wanneer een bui je overvalt. Het dak sluiten gebeurt in 16 seconden. Het dak kan overigens in drie standen dicht.
Bovendien is de DS3 cabrio volgens Citroën bovenmaats ruim. Hij biedt vijf plaatsen en een koffer van 245 liter. De achterbank kan nog worden neergeklapt, en Citroën belooft een handige opening omdat de klep ‘cirkelvorming wegklapt’.
Prijzen en lanceringsdata zijn nog niet bekend, maar Citroën drukt wel zijn tevredenheid uit met de prestaties van de DS3 tot nu. Van 250.000 verkochte DS’en waren er 180.000 een DS3. Daar moet de cabrio nog een flink pak aan weten toe te voegen.
Opvallend detail: om discussies te vermijden als ‘de handtas past niet bij de auto’, levert Citroën er gewoon een eigen handtas bij. Geen discussie meer.