Hyundai heeft duidelijk het recept van de Europese smaak te pakken. Na de i30, de ix35 en de ix20 zet Hyundai met de i40 alweer een overtuigend product neer.
Deze keer is het segment van de duurdere familiewagens aan de beurt, traditioneel gedomineerd door de VW Passat, Ford Mondeo en andere Renault Laguna’s en Peugeots 508. Opmerkelijk is dat Hyundai eerst de break (cw) op de markt gooit, en de berline pas later volgt.
De i40cw is met 4,80 meter aan de lange kant, maar dat belooft dan weer veel binnenruimte. Hyundai geeft een koffervolume op van 553 liter tot iets meer dan 1.700 liter. Vooraan straalt het interieur kwaliteit uit, en Hyundai belooft tegen meerprijs snufjes als een nieuw navigatiesysteem, verwarmd stuur, parkeerassistent, rijvakassistent en xenonlicht met led-dagrijlichten.
2 dieselversies
Bij de motoren zien we 2 belangrijke diesels: de 1.7 met 115 pk, die we al kennen uit de ix35. Officieel verbruikt hij 4,3 l/100 km. Met zijn CO2-uitstoot van 113 gr/km komt hij in aanmerking voor een staatskorting van 3%. De 1.7 CRDi bestaat ook met 136 pk en 330 Nm, en is dan goed voor een top van 198 km/u en een CO2-uitstoot van 119 gr/km. Het verbruik is nog niet bekend.
Bij de benzinemotoren opteert Hyundai voor twee direct ingespoten GDI’s. De 1.6 is 130 pk sterk, de 2.0 170 pk. Begin juli wordt de i40 bij de dealer verwacht. (mb)
Klik hier voor alle nieuws over het merk Hyundai
Klik hier en zoek uw occasie Hyundai i40 tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Hyundai i40, en een selectie van tweedehandse