De keuze voor Moskou in plaats van Parijs als wereldpremière is veelzeggend. Maar Mazda verkoopt momenteel dan ook vlotter in Rusland dan in de rest van Europa. Het salon van Moskou zal dus alleen maar aan belang winnen.
5,9 liter met benzine
Na de CX-5 is de 6 de volgende Mazda die de nieuwe designtaal invult, en belangrijker: de Skyactiv-principes huldigt. Deze maatregelen vormen een pakket waardoor het verbruik daalt. De 6 is 4,8 meter lang, 1,84 meter breed en 1,45 meter hoog. De lichtste versie weegt 1.340 kg (benzine). Met starts/stop en remenergierecuperatie komt Mazda aan een gemiddeld verbruik van 5,9 l/100 km (CO2: 139 gr/km). Voorlopig heeft Mazda het alleen over zijn 2.0 (150 pk) en 2.5 (192 pk) benzinemotoren, maar ook de zeer interessante 2.2 diesel (150 pk en 175 pk) zullen nog volgen.
Meer ruimte
Ten opzichte van de vorige 6 is het voorwiel 10 cm meer naar voor geplaatst, waardoor meer binnenruimte ontstaat. Vooraan heeft Mazda het over 2 cm meer schouderruimte, achteraan over 3,7 cm meer beenruimte. De kofferopening is 3,2 cm breder dan voorheen, en met 482 liter beschikt die over flink wat volume. Prijzen en lanceringsdata, daar moeten we nog even op wachten.