Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Avant-première: Mercedes C-klasse Coupé – Knappe atleet

Mercedes heeft heel wat nieuwe modellen in de pijplijn zitten voor het Autosalon van Frankfurt. Een daarvan is deze knappe C-klasse Coupé.

Sinds beide modellen vernieuwd zijn, is de C-klasse een minikopie geworden van de S-klasse. Nu lijkt hetzelfde op te gaan voor de C-klasse Coupé. Die lijkt een kleine versie van de majestueuze S-klasse Coupé. Alleen…

Perfecte proporties

De C-klasse is kleiner, waardoor de stijlkenmerken van de S-klasse Coupé hem nog beter zitten. Het resultaat is overtuigend. De Mercedes C-klasse Coupé is atletischer en sensueler. De S-klasse Coupé is één en al glamour en wulpse vormen, de C-klasse Coupé is meer sexy zonder weelderig te zijn.

De C-klasse Coupé is breder, langer, ruimer en lichter dan zijn voorganger. Mercedes stelt ook dat er ingrijpende veranderingen aan het onderstel zijn gebeurd ten opzichte van de C-klasse berline. Zo moet het sportieve en levendige karakter van de Coupé beter tot zijn recht komen. De auto krijgt standaard een klassieke ophanging mee, maar gestuurde ophangingssystemen zijn in optie beschikbaar.

Zonder V6

Een V6 zal je niet onder de motorkap vinden, slachtoffer van zijn hoge CO2-uitstoot. Er is uitsluitend plaats voor viercilinders met turbo: de 1.6 met 156 pk in de C 180, de 2.0 met 184 pk in de C 200 en 245 pk in de C 300. De diesel blijft de 2.2 viercilinder, met 170 pk en 204 pk. Mercedes wil nog niets lossen over een AMG-versie. Maar misschien krijgen we in Frankfurt te horen of het een 5.5 V8 wordt of de 2.0 turbo uit de A 45 AMG. September is gelukkig niet veraf meer.

UPDATE

Uiteindelijk is onze belangrijke vraag snel beantwoord, door Mercedes zelf nog wel. De AMG-versie van de C-klasse Coupé wordt een echte 63 en geen 45. Er komen zelfs twee varianten, de C 63 AMG Coupé en de C 63 AMG S Coupé. Uiteindelijk hoefden we dus niet ongerust te zijn, net als in de berline.

Beide versies krijgen de geweldige 4.0 V8 biturbo uit onder andere de AMG GT. In de gewone AMG Coupé krijg je dan 476 pk en 650 Nm. Daarmee haal je 100 in net 4 seconden, terwijl de top begrensd blijft op 250 km/u. De AMG S komt uit op 510 pk en 700 Nm. Dat geeft slechts eentiende seconde winst naar 100, maar wie wil kan de begrenzer laten weghalen en dan wordt 290 km/u mogelijk.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

1 BUGATTI W16 Mistral World Record

453.9 km/u: Deze Bugatti is de snelste cabrio ter wereld

Autonieuws
BMW-iX3-2025-Neue-Klasse-Front

Exclusief: Dit is de nieuwe BMW iX3 (2025)

Autonieuws
Research

9 Gebruikte winterauto's voor minder dan 10.000 euro

Autonieuws
Ontdek meer