Niet in Brussel maar op het autosalon van Detroit zal Mercedes officieel de cabrioversie van de E-klasse onthullen.
Klassiek in heel zijn wezen, zoals je van een E verwacht. Toch etaleert de E cabrio enkele opmerkelijke nieuwigheden. Gordon Wagener, designbaas bij Mercedes, over de keuze voor een traditioneel stoffen dak: “Alleen een dak in stof straalt écht cabriogevoel uit, die keuze was dus snel gemaakt.” Het dak verdwijnt met een druk op de knop in 20 seconden in de koffer, zelfs rijdend tot 40 km/u. Een dak in stof geeft meer kofferruimte dan een stalen vouwdak, in dit geval tot 390 liter.
Bijzondere aandacht gaat naar het comfort van de inzittenden. Dankzij de dikke akoestische laag in het dak, wil de E cabrio een van de stilste cabrio’s op de markt zijn. De airscarf – een (optionele) wervelwind van warme lucht aan de hoofdsteunen – houdt de hoofden warm in de winter. Maar de meest opvallende innovatie is de aircap (optie), een windscherm bovenaan de ruit dat 6 centimeter omhoog komt. Hierdoor verdwijnen turbulenties in het interieur.
Mercedes plant bijna uitsluitend brandstofbesparende BlueEfficiency-modellen, van 204 tot 292 pk, in diesel en benzine. To0pper – maar geen BlueEfficiency – is de E500 met 388 pk. Nog dit voorjaar bij de dealer, al is het nog wachten op de prijzen.
Bent u op zoek naar een tweedehands Mercedes ? Zie onze Mercedes occasies.