Een minder sprekende vorm, maar wel meer binnenruimte. De Micra won enkele centimeters en dat betekent extra ruimte voor de passagiers op de achterbank. Het interieur behoudt wat meer speelsheid, met onder andere een opvallende bedieningsmodule voor de ventilatie en airco.
Deze vierde generatie Micra rolt van de band in Thailand, India, Mexico en China. Hij zal in 160 landen op de markt komen, de Europese commercialisatie staat deze herfst gepland. Zijn wereldwijde présence verklaart ook meteen zijn brave uiterlijk.
Nissan belooft een beter stuurgedrag en meer veercomfort. Voor de Europese markt besliste Nissan nog slechts twee motoren aan te bieden: beide benzines. Zeker in België belooft dat een handicap te worden. Hoewel. De 1.2 driecilinder benzinemotor met 80 pk uit zich als een zuinige instapmotor, met een CO2-uitstoot van 115 gram.
95 gram
De turboversie van die driecilinder belooft leuker te zijn. Die is goed voor 98 pk en 142 Nm koppel, terwijl een start/stop-systeem de CO2-uitstoot beperkt houdt tot een uitzonderlijke 95 gram. Wie heeft er dan nog nood aan een diesel?
Hij zal beschikbaar zijn met manuele vijfbak of een herwerkte traploze CVT-transmissie in optie. Standaard belooft Nissan ABS, ESP en zes airbags.