In profiel doet hij overigens wel wat denken aan de Fiat 500. Met 3,70 meter lengte wil de Adam vooral zijn handige formaat voor de stad uitspelen. Hij belooft een karaktervolle verschijning te worden, met enkele typische Opel-trekken zoals de uitgewerkte profiellijn in de deuren. Chroom rond de Blitz en led-dagrijlichten bezorgen hem een eigen gezicht. Het ‘zwevende dak’ is design met een knipoog, wat wel te appreciëren valt.
Touch screen
Zowel buiten als binnen voorziet Opel in verschillende personaliseringsopties, met als meest spectaculaire een led-sterrenhemel in de dakbekleding, zoals in een Rolls Royce. Het interieur telt heel wat kleuraccenten, en moet een aangename plek worden voor de vier passagiers die in de Adam kunnen plaatsnemen. In optie kan de Adam worden uitgerust met een 7 duim groot aanraakscherm, waarmee zowel apps van Androïd telefoons als iPhones kunnen worden bestuurd. De sturing verloopt via bluetooth of USB.
September
Onze eerste kennismaking is voor september, op het Salon van Parijs. De marktintroductie volgt begin 2013. Opel plant voorlopig uitsluitend benzinemotoren. Zo is er een nieuwe 1.2 viercilinder met 70 pk en twee 1.4 versies met 87 pk en met 100 pk. Een diesel is voorlopig niet ingepland, wel wordt een 1.0 driecilinder turbobenzine verwacht.
Prijzen, prestaties en verbruikswaarden geeft Opel pas later vrij, maar hoe dan ook zal de startprijs in de buurt liggen van die van de Fiat 500, vanaf 11.700 euro.