De 508 is voor Peugeot een erg belangrijk product want het wordt meteen duidelijk dat Peugeot de lat flink hoger legt op vlak van kwaliteit. Het is nog wat vroeg om hem al naast een Audi te parkeren maar het spreekt dat klanten die steevast Duits rijden, deze nieuweling zullen overwegen.
All Road
U leest het goed, de twee woorden zijn van elkaar geschreven omdat de andere benaming reeds bij Audi in portefeuille zit. Dat neemt niet weg dat de vlag dezelfde lading dekt. Het gaat om een prestigebreak met een licht verhoogd koetswerk, voorzien van beschermende elementen én uiteraard vierwielaandrijving. Het ziet ernaar uit dat deze RXH flink wat geïnteresseerden naar de showroom gaat lokken. Voor dat de groene jongens op hun achterste poten gaan staan voor de zoveelste 4x4, gelieve eerst het vervolg te lezen.
Hybrid4
Onder de motorkap van de 508 RXH vinden we de 2.0 HDi Hybrid4 aandrijflijn. Dat is meteen de eerste hybride diesel ter wereld. Eind dit jaar zal die in de 3008 SUV debuteren. Het gecumuleerde vermogen van de diesel en de elektromotor bedraagt 200 pk en er is 450 Nm aan trekkracht. De wagen kan ook volledig elektrisch rijden (om de stadslucht schoon te houden) en verbruikt gemiddeld 4,2 l/100 km wat neerkomt op een CO2 afgifte van 109 g/km.
Luxe
Deze 508 RXH komt bovenaan het 508 gamma en dat betekent ook dat de uitrusting van de wagen navenant is. Er komt slechts één afwerkingsniveau en dat is erg volledig. Het interieur is helemaal in leer en alcantara, starten gaat keyless, voorstoelen worden elektrisch versteld en er is head-up display. De wagen rolt op 18 duims velgen, beschikt over een glazen panoramadak, geïsoleerde en gefumeerde zijruiten en radio met navigatie (WIP Nav Plus) … Enkel de prijs laat nog even op zich wachten.
Deze 508 RXH wordt gelanceerd in Frankfurt en komt in de lente van 2012 op de markt.