Dat aantal is niet toevallig, het verwijst naar de eerste 356 Speedster uit 1953. Een tweede Speedster – ditmaal op 911-basis – volgde in 1988, en in 1993 volgde nog een 911 Speedster.
Bultrug
Opnieuw gebruikt Porsche de 911 voor de nieuwe Speedster. De wijzigingen met het basismodel zijn ingrijpend. Zo heeft hij een geheel eigen voorruit, die 6 centimeter lager is dan die van de 911. Achteraan krijgt hij een harde afdekkap met twee bulten. Daaronder steekt een stoffen dakje. Porsche heeft de achterkant ook 4,4 centimeter breder gemaakt dan die van een gewone 911.
De motor is de 3.8 ‘flat six’ uit de Carrera S, maar dan met 23 pk extra (408 pk in totaal). Een dubbele koppelingsbak met 7 versnellingen is standaard, net als keramische remmen.
Porsche Exclusive
De prijs ligt hoog, maar Porsche zorgt voor flink wat standaard uitrusting. Zo is de actieve ophanging al meteen gemonteerd, en het interieur – een ode aan 25 jaar Porsche Exclusive, de individualiseringstak van Porsche – straalt luxe uit. Het lederen interieur is met de hand afgewerkt. De ‘Pure Blue’ carrosseriekleur zal je alleen op de Speedster vinden.
In december lanceert Porsche hem op zijn verschillende markten.