Dat de Evoque de X1 in het vizier neemt, wordt duidelijk aan het feit dat de Range Rover-badge op de motorkap prijkt: prestige en luxe. Ook leuk is dat de driedeurs nauwelijks afwijkt van de spectaculaire LRX concept, die Land Rover eerder toonde. Alleen de deurgrepen, spiegels en de bodembescherming verschillen.
Debuut in Parijs
De Evoque, die op het Salon van Parijs eind september debuteert, zal de eerste voorwielaandrijver van het 4x4 merk-bij-uitstek zijn. In combinatie met de 2.2 turbodiesel met 150 pk, zou die volgens Land Rover al genoegen nemen met gemiddeld 5 l/100 km. De CO2-uitstoot zal minder dan 130 gr/km bedragen. Maar ook echte vierwielaandrijving blijft op het programma staan, zo sust men bij Land Rover.
Meer details volgen later. De prijs is nog niet bekend, maar gezien zijn ‘premium’ positionering zou hij duurder kunnen uitvallen dan een Freelander (vanaf 25.950 euro). De commercialisering staat gepland voor de tweede helft van 2011.