Naast de Wind stelt Renault in Genève nog een cabrio voor: de Mégane CC. Daarmee telt de Mégane-familie intussen zes carrosserievarianten. Opvallend aan de Mégane CC is zijn quasi volledig glazen vouwdak (standaard), dat na een druk op de knop in 21 seconden in de koffer verdwijnt. Met het dak weggeborgen, houd je nog 211 liter over. In coupévorm groeit die aan tot 417 liter.
Vierzitter
De Mégane CC is een vierzitter. Een standaard windnet aan de achterste hoofdsteunen laat toe tot 90 km/u te cruisen met vier aan boord zonder veel windrumoer. Wie comfortabel sneller wil, moet de achterste plaatsen opofferen voor een extra windnet.
80% stijver
Ten opzichte van de vorige generatie Mégane CC, is de stijfheid van het koetswerk met 80% toegenomen, wat toelaat om meer van de performante diesel- en benzinemotoren te genieten. Bij de benzines zijn er een 1.6 met 110 pk, een 1.4 TCe turbo met 130 pk en een 2.0 TCe van 180 pk. Het dieselpallet reikt van 110 pk tot 160 pk. Alle motoren zijn uitgerust met manuele zesbakken, behalve de 110 pk turbodiesel. Die kan in optie de dubbele koppelingsbak EDC krijgen.
Deze lente nog komt hij bij ons op de markt, maar het is nog even wachten op prijzen.