De Passat Alltrack komt zo naast concurrenten als de Volvo XC70 en de Subaru Outback te staan. Hij richt zich hoofdzakelijk naar mensen die wat last te trekken hebben, of af en toe een grindpad opzoeken. En daarnaast willen ze voor hun alledaagse verplaatsingen over een comfortabele break beschikken. Althans, zo ziet VW toch de zaken.
Hij neemt de stoere stylingtrucjes over die je ook in de Cross Polo en Cross Golf vindt, maar met wat meer echte capaciteiten. Zo staat hij hoger op zijn poten en beschikt over een toegenomen bodemspeling.
4 motoren en 4WD
Voor de Alltrack puurt VW uit de top van zijn motorengamma. Zo kan je kiezen uit twee turbobenzine TSI’s, met 160 pk en 210 pk. Daarnaast staan de 2.0 TDI turbodiesel geprogrammeerd, in een versie met 140 pk en eentje met 170 pk. De 170 pk TDI en de 210 pk TSI komen standaard met de 4Motion vierwielaandrijving. Bij de 140 pk TDI biedt VW 4WD aan in optie, terwijl de 160 pk TSI zich met voorwielaandrijving moet zien te redden. De 140 pk krachtige TDI heeft volgens VW genoeg aan gemiddeld 5,7 l/100 km (CO2: 150 gr/km), in de 170 pk bedraagt dat 5,8 l/100 km (CO2: 152 gr/km).
VW neemt de Passat Alltrack mee naar Tokio, waar hij begin december op het autosalon in première gaat. In de lente van 2012 begint zijn commerciële carrière. Een prijs draagt hij nog niet. (mh)
Klik hier voor alle nieuws over het merk VW
Klik hier en zoek uw occasie VW Passat Alltrack tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van VW Passat Alltrack, en een selectie van tweedehandse