We weten allemaal dat de 911 GT3 een heerlijk scheurijzer is, alleen kost die tegenwoordig een arm, been, heup en knie. Dat is ook Porsche niet ontgaan, waardoor ze een nieuwe “pure” 911 in de markt zetten. De 911 Carrra T!
MT only!
Nu horen we je al denken: Porsche had toch al een 911 T in het gamma? Correct! Maar de nieuwe - opgefriste - versie verplaatst zich wat in dat gamma. Om zo de puristen te paaien. Zo gaat de 911 T niet aan de hybridemotor zoals de GTS, maar krijgt hij wel de 3-liter zescilinder boxermotor van de Carrera met 394 pk en 450 Nm koppel. Het grote verschil zit ‘m echter tussen de inzittenden.
Voordien kon je de 911 T namelijk nog krijgen met een PDK-automaat. Dat is officieel gedaan. Elke nieuw geleverde 911 T komt met een manuele handbak waarvan de pookknop standaard gelamineerd is met openporig walnoothout. Geef nu toe, daar begin je toch meteen van te kwijlen? Onder de pook hangt met trots een metalen plaatje met daarop “MT” op (Manual Transmission) en ook aan de buitenkant krijg je een sticker op de zijruit met daarop het schakelpatroon van een manuele bak.
Subtiele looks
Verdere verschillen voor de opgefriste 911 T vind je in de details terug. Zo staat hij een centimeter dichter bij moeder aarde dan de reguliere Carrera en krijgt hij een adaptieve ophanging, opnieuw gekalibreerde stuurinrichting en een meesturende achteras.
Visueel moet je al naar de badge-achterop of naar de optionele stickerset op de flank gaan kijken om te weten of het hier over een 911 T gaat. In tegenstelling tot de GT3 krijgt deze T geen opzichtige spoilers of uitgeklopt bumperwerk. Stiekem krijgen we het heel warm van deze 911 T. Zelfs als cabrio, want die is er vanaf nu ook!