Net als veel andere merken is ook Bentley van plan om enkele historische modellen opnieuw uit te brengen. Zo wil Bentley 12 ‘continuation’ versies van de Blower uitbrengen, nieuwe kopieën van de oorspronkelijke ‘Team Blower’ Bentleys die eind jaren ’20 en begin jaren ’30 raceten. Ze reden onder de privé-vlag van piloot Tim Birkin overigens, naast de fabrieks-Bentleys. Het verschil: de Blower had een supercharger, de fabrieks-Bentleys rekenden op grote atmosferische motoren. De Bentley Blower groeide uit tot een mythe. De productie bleef beperkt tot 55 exemplaren, waar er nu dus nog 12 ‘nieuwe’ kopieën aan worden toegevoegd. Om die nieuwe Blowers te maken, heeft Bentley zijn eigen Blower gedemonteerd en volledig gedigitaliseerd. Alle 630 onderdelen zijn nu via 3D-scans aan de computer toegevoegd, klaar om opnieuw te worden vervaardigd voor de nieuwe modellen. Alle 12 auto’s zijn intussen verkocht. De eigenaars krijgen net als in 1929 een viercilinder die in naam 4,5-liter groot is. In werkelijkheid heeft de motor 4.398 cc. De supercharger brengt het vermogen op een indrukwekkende 240 pk bij 4.200 opm.
Geen winnaar
Het is overigens een mythe dat de Blower tot Bentleys meest succesvolle modellen hoort. De Le Mans-overwinningen uit de jaren ’20 zijn op het conto te schrijven van atmosferische modellen. En toen W.O. Bentley hoorde van het plan om een supercharger toe te voegen om het vermogen op te krikken, trok hij bleek weg: ‘Dat zou het ergste zijn dat een Bentley kon overkomen.’ Alleen had Bentley tegen dan niks meer te zeggen over zijn eigen bedrijf, en was het financierder Wolf Barnato die groen licht gaf voor de Blower-operatie. Die zou in 1930 in het stof bijten in de 24 Uren van Le Mans. Voor Nobby Clarke, die Bentleys racedivisie leidde, was dat allerminst een verrassing. “De Blower vreet ontstekingskaarsen zoals een ezel hooi eet.” Qua officieel standpunt kan dat tellen.