Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bentley Continental GT Speed: gentlemonster (2021)

De Britse constructeur Bentley rondt de kaap van de 200.000 geproduceerde voertuigen en toont zijn meest dynamische model ooit. De nieuwe Continental GT Speed combineert nieuwe chassistechnologie met een W12 van 659 pk.

In tijden van elektrische en hybride auto’s doet Bentley er ons nog eens aan herinneren hoe het vroeger was, met de nieuwe Continental GT Speed. Volgens de Britten is dit de meest dynamische Bentley ooit gebouwd.

AS24 Bentley rijdend

659 pk

Om die bewering te staven, krijgt deze Speed-versie 24 paarden extra. Die stuwen het vermogen van de 6 liter grote W12 naar 659 pk en 900 Nm. Dat is voldoende om de beestachtige Brit naar 100 km/u te doen sprinten in amper 3,6 seconden. Dat is 0,1 seconde sneller dan de ‘klassieke’ versie.

Maar de Speed stelt zich niet tevreden met alleen meer vermogen. Ook het chassis werd aangescherpt. Standaard krijg je onder meer vierwielsturing, dat samenwerkt met het elektronisch sperdifferentieel. Ook de stabiliteitscontrole werd verbeterd en de achttrapsautomaat moet preciezer schakelen. De optionele remschijven uit koolstofvezel doen de kloeke Brit 33 kilogram minder wegen.

AS24 Bentley interieur

Mansory of Bentley?

In het interieur onderscheidt deze nieuwe Continental GT Speed zich van de gewone versie door koolstofvezel en alcantara. Daardoor ziet het interieur er eerder uit alsof het door de tuner met twijfelachtige smaak Mansory onder handen werd genomen, dan door Bentley zelf. Gelukkig is alles personaliseerbaar bij de Britten, en kun je dus nog altijd kiezen voor leder en hout.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer