Het Flying Spur-gamma is compleet. Naast de – nu ja – basisversie, de Azure en de S vormen de Mulliner en de Speed de topversies. De reden? Zij krijgen nog steeds de legendarische W12 onder de motorkap. De Mulliner – die ook met V8 en met de plug-inhybride V6 te bestellen valt – zet volop in op personalisatie en een exclusieve afwerking, de Speed mikt uiteraard op snelheid.
Dynamisch aangescherpt
Onder de motorkap gebruikt de Flying Spur Speed namelijk alleen de 6,0 liter grote W12 van 635 pk en 900 Nm, waardoor de Britse berline in 3,8 seconden naar 100 km/u wordt gestuwd, en doorstoomt tot een topsnelheid van maar liefst 333 km/u. Het vermogen gaat via dezelfde achttrapsversnellingsbak met dubbele koppeling als in de Continental GT naar de achterwielen. Als dat nodig is, kan er ook een deel van het vermogen naar de voorwielen worden gestuurd.
Om de rijdynamiek wat aan te scherpen, installeert Bentley vierwielsturing op de Flying Spur Speed. Het Bentley Dynamic Ride-systeem met actieve antirolstangen houdt de koetswerkbewegingen van deze Britse kolos onder controle. Het visuele onderscheid wordt extra in de verf gezet door een radiatorrooster, koplampen en achterlichten die een tint donkerder worden uitgevoerd. De Flying Spur Speed is geschoeid met 22-duimsvelgen en krijgt de nodige Speed-logo's op de voorvleugels. De Styling Specification voegt tot slot optioneel nog accenten toe in koolstofvezel, de Blackline Specification vervangt de blinkende koetswerkonderdelen door zwarte details.