Aan de vorm is niets gewijzigd. Tegenover de matrode die we in Genève zagen, krijgt de 4C Concept nu een ‘fluid metal’ kleur, wat moet verwijzen naar zijn vloeiende vormen. Metaal is hoe dan ook nauwelijks aanwezig in de 4C.
Want voor het salon van Frankfurt geeft Alfa wel wat meer details vrij. De sportieve tak van Fiat bevestigt dat de 4C uiteindelijk zo’n 850 kg zou mogen wegen. Met de 200 pk uit de 1.750 turbobenzine, geeft dat een gewicht/vermogen-verhouding van 4 kg/pk, en dat doet een Porsche dik lijken. Een sprint naar 100 km/u in goed 5 seconden moet binnen handbereik zijn.
Goedkoop zal hij niet zijn, want Alfa Romeo moet veelvuldig gebruik maken van carbon en aluminium om het streefgewicht te halen. De achterwielaangedreven tweezitter zal niet langer dan 4 meter worden. Veelbelovend. We zijn nu al benieuwd wat dat zal geven tegen een Porsche Cayman of een Lotus Evora.