Beide Alpina’s delen dezelfde 4.4 achtcilinder met 600 pk. Daarmee sta je in 4,2 seconden aan 100 en een top van 330 km/u is mogelijk. Officieel verbruiken ze 9,5 l/100 km.
Waar Alpina klassiek al voor het best mogelijke interieur tekent, heeft de constructeur uit Beieren voor de Edition 50 nog extra zijn best gedaan. Naast aparte naamplaatjes in de dorpels, de rugleuning en de matten - een hommage aan de Alpina B7S Turbo Coupé uit 1982 - heeft Alpina de buitenkleuren beperkt tot groen en blauw. Het gewicht daalde nog door de Alpina-wielen en een titanium uitlaat. Dempers en ophanging zijn aangepast aan de meer comfortabele rijkarakteristieken van een Alpina.
Van de B5 en de B6 komen elk 50 ‚Edition 50’ exemplaren. De prijzen beginnen aan 114.200 euro voor de B5 Limousine, tot 142.400 euro voor de B6 Cabrio. Ook in Genève kan je de B6 Biturbo Gran Coupé ontdekken. Dezelfde motor als in de andere Alpina’s en een sprint naar 100 in 3,8 seconden.