Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Alpine A110 – Na de foto’s, de feiten

Renault heeft het mysterie tot het einde kunnen bewaren, maar nu weten we eindelijk wat de nieuwe Alpine in petto heeft. En dat is niet mis.

Naast de technische kenmerken heeft Renault ook eindelijk eens een flinke portie beelden verspreid van de nieuwe Alpine A110, waarbij we zicht krijgen op het finale interieur. Bekijk het zelf maar in onze beeldenreeks.

De cijfers

Maar nu tijd voor ernst. Onder de motorkap – en die bevindt zich achteraan – krijgt de Alpine een viercilinder turbobenzine die ontwikkeld is door Renault-Nissan. Alpine werkte aan een eigen luchtinlaat, turbo en de sturing. De motor produceert 252 pk bij 5.000 opm en 320 Nm, al kennen we daar het toerental nog niet van. De auto weegt slechts 1.080 kilogram, dat voor 44 procent vooraan ligt en voor 56 procent achteraan. Hij haalt 100 km/u in 4,5 seconden en een top van 250 km/u is mogelijk.

De Alpine krijgt een vlakke vloer en een diffusor. Dankzij het grondeffect dat hij zo creëert is dit volgens Renault “de enige auto in zijn klasse die 250 km/u haalt zonder dat hij een achterspoiler nodig heeft.” Drie rijprogramma’s (normal, sport en track) grijpen in op de motorsturing, de stuurbekrachtiging, de versnellingsbak (Getrag dubbelekoppelingsbak met 7 versnellingen), het ESP en de actieve uitlaat. De ophanging is mechanisch en dus niet regelbaar. Alpine houdt de dingen graag eenvoudig.

Uitverkocht

Alpine startte in december met de bestellingen van de 1.955 (een referentie naar het geboortejaar van het merk) A110 ‘Premiere Edition’

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer