Het belooft een technologisch hoogstandje te worden, de hybride Rapide S van Aston Martin. Afgelopen weekend kwam de Rapide S voor het eerst in actie op de Ring tijdens de VLN-race, met patron Ulrich Bez achter het stuur. Hij reed dan weliswaar uitsluitend op benzine, maar de hele installatie inclusief tankdop was reeds geïnstalleerd. Op 27 april zou hij voor het eerst op waterstof ook moeten racen, zo bevestigde toch een lid van het team.
Turbo
Voor de 24 Uren in mei wil het merk met een hybride exemplaar aantreden, waarbij de 6.0 V12 turbo zowel door benzine als op waterstof kan worden voortbewogen. Een mix van beide brandstoffen moet ook mogelijk zijn. Aston werkt samen met Alset Global om het project te realiseren. De waterstoftanks – vier stuks – zijn opgebouwd uit carbon, niet alleen licht maar ook stevig. Ze bevatten voor 3,5 kilogram aan waterstof, dat met een druk van 350 bar getankt is. Twee tanks zijn in de koffer geplaatst, twee steken naast de bestuurder. Volgens Aston Martin is het hybride systeem reeds goedgekeurd door de Duitse autosportbond.
Klik hier voor alle nieuws over het merk Aston Martin
Klik hier en zoek uw occasie Aston Martin Rapid S tussen de duizenden tweedehands auto’s.