Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Aston Martin Vantage – Gedaan met klassiek

Aston Martin breek resoluut met de klassieke stijl en kiest resoluut voor modernisme in de nieuwe Vantage. Daarmee hoopt het bedrijf 7.000 auto’s per jaar te produceren, wat het meer richting Ferrari en richting winstcijfers zou doen opschuiven.

De Aston Martin Vantage is de 911 van het Britse merk: de klassieke sportwagen. Nu durft Aston Martin het eindelijk aan om voor een vooruitstrevende vorm te gaan. Aerodynamica boetseerde zijn vormen. Volgens Aston Martin produceert hij ‘uitzonderlijk veel’ neerwaartse druk.

Aluminium onderstel

De Vantage groeit met 7 centimeter naar 4,46 meter, maar blijft volgens Aston 3,4 centimeter korter dan zijn grote rivaal: de Porsche 911. De tweezitter beschikt met 350 liter ook over een best goede koffer achteraan. Hij krijgt Astons nieuwe aluminium onderstel, met eigen karaktertrekken. De Vantage weegt op zijn best geschat 1.530 kilogram.

AMG turbo

Hij krijgt de 4.0 V8 biturbo die Aston Martin bij AMG haalt. Voor het eerst opteert Aston daarbij dus voor een turbo. De nieuwe motor is met 503 pk bijna 70 pk krachtiger dan de 4.7 die hem vooraf ging, hij vloert er zelfs bijna de huidige V12 Vantage mee. De nieuwe Vantage haalt 100 km/u in 3,6 seconden en een top van 314 km/u. ZF levert een achttrapsautomaat. Een elektronisch sperdifferentieel helpt het vermogen regelen tussen de achterwielen.

De eerste leveringen staan gepland voor het tweede kwartaal van 2018. Voor Duitsland wordt een prijs van 154.000 euro naar voor geschoven.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer