De Aston Martin Vantage is de 911 van het Britse merk: de klassieke sportwagen. Nu durft Aston Martin het eindelijk aan om voor een vooruitstrevende vorm te gaan. Aerodynamica boetseerde zijn vormen. Volgens Aston Martin produceert hij ‘uitzonderlijk veel’ neerwaartse druk.
Aluminium onderstel
De Vantage groeit met 7 centimeter naar 4,46 meter, maar blijft volgens Aston 3,4 centimeter korter dan zijn grote rivaal: de Porsche 911. De tweezitter beschikt met 350 liter ook over een best goede koffer achteraan. Hij krijgt Astons nieuwe aluminium onderstel, met eigen karaktertrekken. De Vantage weegt op zijn best geschat 1.530 kilogram.
AMG turbo
Hij krijgt de 4.0 V8 biturbo die Aston Martin bij AMG haalt. Voor het eerst opteert Aston daarbij dus voor een turbo. De nieuwe motor is met 503 pk bijna 70 pk krachtiger dan de 4.7 die hem vooraf ging, hij vloert er zelfs bijna de huidige V12 Vantage mee. De nieuwe Vantage haalt 100 km/u in 3,6 seconden en een top van 314 km/u. ZF levert een achttrapsautomaat. Een elektronisch sperdifferentieel helpt het vermogen regelen tussen de achterwielen.
De eerste leveringen staan gepland voor het tweede kwartaal van 2018. Voor Duitsland wordt een prijs van 154.000 euro naar voor geschoven.