Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Audi A6 Avant – Krachter design

Zoals steeds speelt Audi het spelt subtiel. Maar de nieuwe Audi A6 Avant kiest toch duidelijk voor iets meer spierkracht in zijn design.

Net als met de A4 Avant kiest Audi ook in de nieuwe A6 Avant voor een meer sportieve achterkant, maar het merk gebruikt wel een optisch trucje. Enerzijds heb je de dynamische vorm van de raampartij achteraan, anderzijds zie je ook wel dat de eigenlijke koffer nog wel een stukje verder blijft lopen.

Meer technologie

Zo combineer je dus een dynamisch uiterlijk met een flinke koffer (565 – 1.680 liter). Verre van ‘class leading’ in cijfers, maar dat is toch een mooi volume. Het koffervolume blijft overigens identiek aan de vorige generatie, terwijl ook de afmetingen op enkele centimeters in de breedte en de hoogte na dezelfde zijn. Hij blijft 4,94 meter lang.

De upgrade komt vooral van de technologie. Zo blijft de rijassistentie niet alleen in fileverkeer actief, maar zelfs tot snelheden van 250 km/u. Met de navigatie actief, houdt hij zelfs rekening met wat er op hem afkomt. Dat verbetert niet alleen het comfort en de veiligheid, maar ook het verbruik.

Hybride

Alle A6-motoren krijgen een klein hybridesysteem, dat een kleine boost kan geven tijdens het rijden en zo de verbrandingsmotor ontlast. Bij het remmen laadt het via de kinetische energie zijn batterij bij. De nieuwe Audi A6 Avant kan tussen 55 km/u en 160 km/u in vrijloop gaan bij lage belasting en de start/stop-functie grijpt al in bij 22 km/u. Allemaal maatregelen die het verbruik en de CO2-uitstoot helpen drukken. Eerst zijn de 3.0 V6-motoren aan de beurt (TFSI: 340 pk, TDI: 186 pk). Op prijzen en lanceringsdata is het nog wachten.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer