Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Audi e-tron Sportback – Q hoeveel?

Audi toont op het Autosalon van Shanghai een concept van een elektrische SUV, die we als een coupé-versie zouden kunnen zien van… ja, van wat eigenlijk?

We worden op dit moment een beetje overdonderd door Audi, met een hele reeks concept-cars die nu eens conventioneel zijn (of plug-in hybride) en dan weer volledig elektrisch worden aangedreven. Laat ons dus nu wat proberen in te delen. We hebben al de e-tron Quattro gehad, de elektrische SUV die Audi in Brussel zal produceren. Dan was er de meer klassieke Q8, die bevestigd is voor productie in 2018. En hier hebben we dan weer een nieuwe elektrische SUV, die aangekondigd wordt voor 2019.

500 kilometer

Audi laat ons weten dat wanneer hij het productiestadium haalt, deze e-tron Sportback de eerste volledig elektrische auto in zijn segment wordt die voor elke verplaatsing bruikbaar zal zijn. Dat dankt hij aan zijn 95 kWh-batterijen die elektrische motoren voeden die in totaal 450 pk ontwikkelen, en zelfs tijdelijk 500 pk in boost-modus. De autonomie zou 500 kilometer bedragen.

Maar over welk segment spreekt Audi hier eigenlijk? Met een lengte van 4,90 meter komt de e-tron Sportback concept in de buurt van de afmetingen van een Audi A7 Sportback. Dus een Q7 Coupé? Ha nee, die plaats is al ingenomen door de Q8 en zijn 5,02 meter. Eerder dus een nieuwe variant van de ‘Brusselse’ elektrische SUV. Daarmee lijken zich twee SUV-keuzes aan te kondigen binnen Audi: de elektrische en de hybrides. Denken we.

Ai, hoofdpijn. Tijd voor een aspirine.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer