Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Audi R8 Spyder – Minder gewicht en meer torsiestijfheid

De Audi R8 Spyder belooft op elk vlak beter te zijn dan zijn voorganger. Het gewicht daalde dankzij het nieuwe Audi Space Frame, terwijl tegelijk de torsiestijfheid toenam.

Audi presenteerde de R8 Spyder op het Autosalon van New York. Hij krijgt een klein, stoffen vouwdak mee. De ruit is verankerd in de motorkap achteraan en zakt weg wanneer het dak verdwijnt.

Space Frame

De Audi R8 Spyder wil één van de meest opwindende cabrio’s op de markt zijn. De 5.2 V10 produceert 540 pk en 540 Nm, wat een sprint naar 100 km/u mogelijk maakt in 3,6 seconden. De top bedraagt 318 km/u. Dankzij het nieuwe space frame met aluminium en carbon, weegt hij 10 procent minder dan de vorige R8 Spyder. Hij weegt in lege toestand slechts 1.612 kilogram.

Quattro

Door andere verstevigingen met meer aluminium ter hoogte van de deurdrempels en het voorruitframe, moet de Audi R8 Spyder er quasi dezelfde wegligging op nahouden als de gewone Audi R8 coupé. Hij krijgt een zeventraps dubbelekoppelingsbak en quattro vierwielaandrijving standaard. Van een ‘Plus’ versie is vooralsnog geen sprake.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

1 BUGATTI W16 Mistral World Record

453.9 km/u: Deze Bugatti is de snelste cabrio ter wereld

Autonieuws
BMW-iX3-2025-Neue-Klasse-Front

Exclusief: Dit is de nieuwe BMW iX3 (2025)

Autonieuws
Research

9 Gebruikte winterauto's voor minder dan 10.000 euro

Autonieuws
Ontdek meer