Het B-merk van Renault werd in 2004 schoorvoetend gelanceerd met de ambitie vooral de nieuwe markten met budgetvoertuigen te bedienen. Maar ook in West-Europa werd Dacia een hit, zodat ondertussen al meer dan 3 miljoen voertuigen aan de man werden gebracht. En het succes is niet te stuiten, want nog steeds legt Dacia groeicijfers van meer dan 35% voor. Het gamma is intussen ruim en evenwichtig uitgebouwd en kent ook onverwachte bestsellers, zoals de Duster die als warme broodjes de showrooms van de verdelers buitenrolt. Op de Heizel staat een speciale beperkte serie van deze SUV te pronken: Duster Blackstorm. Die benaming verwijst naar gewaagde vliegtuigmissies en moet het avontuurlijke karakter van dit model onderstrepen. Visueel is de Duster Blackstorm te herkennen aan de hoogtemeter-motieven op het koetswerk en de zetelbekleding, en de gele kleur van de spiegelbehuizingen en de biesjes van de zetelbekleding.
Verder wordt het aanbod uitgebreid met de Stepway-versies van de Lodgy en de Dokker die eveneens in Brussel aan het publiek worden voorgesteld. Beide monovolumes kregen met bumpers in lakkleur, chroomkleurige bodemplaten en zwarte wielkastbeschermers en schorten een geslaagde avontuurlijke crossover look, die hen meteen een stuk hipper maakt.