Tien jaar nadat Bentley – onder druk van moederhuis Audi, fluisteren sommigen – met opgeheven hoofd het circuit van Le Mans en daarmee de autosport de rug toekeerde, is er opnieuw plaats voor racen bij het Britse merk. Deze keer geen prototype, maar GT3-racerij, met een van het seriemodel afgeleide racewagen.
2013
Eind 2013 moet deze Continental GT3 voor het eerst op de grids opduiken. Begin volgend jaar start eerst een uitgebreid ontwikkelings- en testprogramma. Als basis grijpt Bentley terug naar wat het zijn snelste seriemodel noemt: de Continental GT Speed. Wat de techniek betreft, laat Bentley nog niet veel los. Alleen dat, omdat hij deel uitmaakt van een door de FIA gehomologeerd plateau, de vierwielaandrijving wordt ingeruild voor achterwielaandrijving.
De Continental GT3 zal in diverse GT3-kampioenschappen kunnen aantreden, alsook in uithoudingswedstrijden zoals onze 24 Uren van Francorchamps. En misschien in Le Mans ook? Daar liet Bentley in 2008 goede herinneringen na met de Speed 8. We benadrukken even dat de leidende kracht achter dit raceproject Brian Gush is, dezelfde man die de ontwikkeling van de Speed 8 in handen nam.