De nieuwe Bentley Mulsanne wijkt niet zo heel veel af van de vorige. Vooraan heeft het radiatorrooster meer ruimte gekregen. De lichten hebben ledtechnologie. Achteraan krijgt hij een nieuwe bumper en nieuwe lichtblokken, die een ‘B’ weergeven.
400 uren werktijd
Binnenin valt meteen het nieuwe multimediasysteem op, dat tussen de klassieke wijzers plaatsneemt: de tankinhoud, de klok en de olietemperatuur. Je kan kiezen uit 13 verschillende houtdesigns voor de 40 inlegstukken. De lederafwerking vergt 150 werkuren voor alles op zijn plaats zit. Een Mulsanne assembleren kost in totaal 400 uur. Naim heeft voor Bentley een audiosysteem ontwikkeld met 20 luidsprekers, 20 kanalen en een versterker van 2.200 Watt. Bentley geeft bovendien eigen tablets mee, voor de passagiers achteraan. Ze draaien wel op Android.
Meer snelheid mag je verwachten van de 6 3/4 V8, die aan 512 pk en 1.020 Nm piekt. Hij heeft maar iets meer dan 5 seconden nodig om 100 te halen en een topsnelheid van 296 km/u is mogelijk. Officieel verbruikt hij 14,6 l/100 km (342 gr/km CO2). De Bentley Mulsanne Speed doet nog iets beter, met 530 pk en 1.100 Nm. Hij is ook een zucht sneller en haalt 305 km/u.
Meer centimeters
Wie achteraan 25 cm meer beenruimte wil, kan opteren voor de Bentley Mulsanne EWB, kort voor Extended Wheelbase (langere wielbasis). Daarbij horen ook voetsteunen die kunnen uitzwaaien en er is ook een vouwtafeltje. Er zijn USB