Het testwerk voor de nieuwe 1-serie nadert zijn eindfase, maar voor het nieuwe vijfdeursmodel eind 2011 wordt gelanceerd, frist BMW nog even de Coupé en de Cabrio op. Deze modellen hebben een langere levenscyclus, omdat ze later op de markt zijn gekomen.
Naast enkele interieurwijzigingen en andere kleurcombinaties en velgen, blijven de wijzigingen beperkt. De voorbumper heeft betere aerodynamische eigenschappen gekregen, en de lichtblokken voor- en achteraan zijn aangepakt. Met het werk aan de voorbumper, vermindert BMW de windweerstand in de wielkasten, wat leidt tot een lager verbruik (en dus minder CO2-uitstoot).
Twee benzines
Zo geeft BMW voor de 3.0 zes-in-lijn benzine een gemiddeld verbruik volgens de Amerikaanse meetmethode op van omgerekend 8,4 l/100 km, wat een winst van 0,1 l/100 km (Europese meetmethode) is ten opzichte van de huidige 135i. BMW geeft voorlopig alleen details over de 3.0 benzinemotoren, die in de VS op de markt komen als de atmosferische 128i (233 pk/270 Nm) en als twinturbo 135i (306 pk/400 Nm). De bekende dieselmotoren (118d, 120d, 123d) zijn gepland voor de Europese lancering in het voorjaar.
De 135i zal naast een handgeschakelde zesbak optioneel ook kunnen worden uitgerust met zeventraps dubbele koppelingsbak. In die laatste configuratie haalt hij 100 km/u in 5,3 seconden. In Duitsland gaan de prijzen van 28.400 euro tot 40.350 euro voor de Coupé en 29.650 euro tot 45.100 euro voor de Cabrio.