Gemaakt voor lange reizen, zo ziet de 6-serie Coupé eruit. Weinig verrassend in vergelijking met de vorige generatie, wel tijdlozer.
Omdat hij 7,5 cm groeide in de lengte, beschikken de inzittenden over iets meer plaats. In de breedte is hij 3,9 cm gegroeid, terwijl hij 0,5 cm lager is ten opzichte van de vorige 6. Zoals te verwachten was, gaat het hier om een 2+2-zitter. Met 460 liter ruimte kunnen er voldoende golfzakken in de koffer. Hij is standaard uitgerust met ‘Drive Dynamic Control’, die verschillende rijeigenschappen mogelijk maakt.
Alleen benzines
In eerste instantie introduceert BMW hem met uitsluitend benzinemotoren. Zo is er de 640i met de dubbele turbo 3.0 zes-in-lijn, 320 pk en 450 Nm sterk. 100 haalt hij in 5,4 seconden, terwijl de top begrensd is op 250 km/u. Gemiddeld verbruikt hij 7,7 l/100 km (CO2: 179 gr/km). Daarboven neemt de 650i plaats, met 4.4 V8 met dubbele turbo. Hier mag alles wat meer zijn: 407 pk en 600 Nm, 0-100 km/u in 4,9 sec; top van 250 km/u en een verbruik van 10,4 l/100 km (CO2: 243 gr/km). Beide komen met een achttraps automaat. Op zowel de M6 als een diesel is het nog even wachten.
De prijzen en lanceringsdata zijn ons nog onbekend.