Opnieuw een BMW 8-serie, dat is al van de jaren ’90 geleden. In 1989 liet BMW de 850i op de wereld los. Groot, log, en voorzien van een beest van een V12. Vooral een cruiser dus, en in die zin niet in het minst te vergelijken met zijn populaire voorganger: de BMW 6-reeks coupé. Sportief bleek hij niet, en met een steeds stijgende benzineprijs stopte de verkoop van de 850i en de 840i (met V8) na 10 jaar op 30.621 exemplaren. BMW's verwachtingen wist hij niet in te lossen .
V12?
Ook nu hebben we eerst een 6-reeks, maar die heeft zelfs met een M6-model nooit echt synoniem gestaan voor sportiviteit. De nieuwe 8-reeks vat daarboven plaats, en mikt resoluut op luxe. Over de motoren is nog niets bekend, maar hopelijk krijgt de briljante V12 uit de M760Li hier ook een plaats.
Villa d’Este
Hij debuteert in 2018, maar eind mei laat BMW al een conceptversie zien in de marge van het concours d’élégance Villa d’Este in Italië.
Oh ja, BMW heeft ook de 1-reeks opgefrist. Nauwelijks te onderscheiden van de vorige (nieuwe led-lichten, donkerder achterlichten en een nieuw dashboard). Maar we dachten dat u liever meer over de 8-reeks zou willen lezen.