BMW heeft het zelf over een opvolger van de 2002 turbo, ook zo’n mythische auto. Het gewicht van deze nieuwe M2 Coupé schommelt rond 1,5 ton. Zijn prestaties maken al duidelijk dat er een nieuwe ster aan het sportfirmament hangt, en dat het oppassen geblazen wordt voor de AMG- en RS-concurrenten.
Driver's Package
De BMW M2 Coupé kreeg een 3.0 zescilinder turbobenzine, met 370 pk bij 6.500 opm en 465 Nm koppel tussen 1.450 en 4.750 opm. Dat laatste kan via een overboost zelfs even pieken op 500 Nm bij volgas. Maximaal haalt hij 7.000 opm. Een zeventraps dubbelekoppelingsbak is optie, en hiermee heeft deze snelle BMW slechts 4,3 seconden nodig om 100 te halen. De top is begrensd op 250 km/u, maar kan met het Driver’s Package worden opgetrokken tot 270 km/u. Een manuele zesbak is standaard, en dan verbruikt hij volgens BMW 8,5 l/100 km. Met de M DCT-bak is dat 7,9 l/100 km (185 gr/km CO2).
Extra luid-knop
De M2 Coupé krijgt de aluminium voor- en achteras uit de BMW M3 en M4. 19-duims velgen zijn standaard en hij beschikt over een elektronisch gestuurd sperdifferentieel achteraan. De tractie- en stabiliteitscontrole krijgen enige marge ingebouwd om driftplezier mogelijk te maken. In de uitlaten schuilt een klep, die ‘extra luid’ mogelijk maakt.