Echt veel weten we nog niet van de nieuwe M5, behalve dat hij wordt gevoed door een 4.4 V8 met dubbele turbo in plaats van de 5.0 V10 van het vorige model.
Nochtans zou hij met 578 pk flink wat meer pk’s krijgen dan de 507 pk uit de (atmosferische) V10. Veelbelovend ook, zoals uit het filmpje blijkt. De M5 op de sneeuw slaagt erin op de sneeuw geen meter rechtdoor te rijden.
Geen break
Betrouwbare bronnen rond de start van de commercialisering hebben we nog niet gehoord, maar we vermoeden dat we hem dit najaar op het Salon van Frankfurt in het echt zullen kunnen aanschouwen. Wat wel al zeker is, is dat er deze keer geen break M5 komt. Daarvoor lagen de verkoopcijfers van het vorige model te laag. Maar wie er echt eentje wil, Alpina presenteerde in Genève een interessant alternatief.
Klik hier voor alle nieuws over het merk BMW
Klik hier voor een overzicht van BMW M5, en een selectie van tweedehandse