Net zoals met de vorige M6 krijgt hij ook nu weer het hart van de M5 ingelepeld. Te weten een 4.4 liter V8 die ondersteuning krijgt van twee Twinscroll turbo’s. Krachtpatserij die 560 pk en 680 Nm aan de achterwielen levert. De coupé haalt 100 in 4,2 sec, de cabrio heeft een tiende meer nodig. In 12,6 seconden (cabrio: 13,1) prijkt 200 op de teller. Bij 250 km/u grijpt de begrenzer in, tenzij de klant het M Driver’s package bij bestelt. Dan is een top van 305 km/u mogelijk.
Carbon dak
Bliksemsnel, temeer daar de M6 Coupé met meer dan 1,8 ton maar net onder de categorie der zwaargewichten bungelt. En dat zelfs met een carbon dak. Om het goed vooruit te doen gaan, bouwde BMW standaard onder meer een dubbele koppelingsbak met 7 versnellingen in. De cabrio, met stoffen dak maar ook met ettelijke verstevigingen, zet net geen 2 ton op de balans. Toch blijft het officieel verbruik binnen de perken: 9,9 liter (CO2: 232 gr/km) voor de coupé, 10,3 liter (CO2: 239 gr/km) voor de cabrio.
De M6 beleeft zijn debuut op het Autosalon van Genève, begin maart. Wanneer hij vervolgens op de markt gelanceerd wordt, is ons voorlopig nog onbekend. Idem dito voor de prijs. Wel beweren Duitse bronnen dat in 2013 ook een M-versie van de Gran Coupé zijn intrede zal doen.