Bij BMW stegen de cijfers met 12,8% of 1,38 miljoen stuks. Vooral de nieuwe modellen lokken duidelijk nieuwe kopers. Koploper is de BMW X3, die een recordgroei neerzette van 156,4%. Van de BMW X1 werden er 126.429 stuks verkocht, een stijging van 26,4%. De BMW 5-Reeks blijft aan de leiding in zijn segment, met 310.050 nieuwe klanten, en ook de BMW 7-Reeks blijft het goed doen, met een verkoopcijfer dat 46,5% hoger ligt.
Bij Mini een globale recordverkoop van 285.060 auto’s, 21,7% meer dan in 2010. Grote trekpleister bleek de Mini Countryman, waarvan er het eerste jaar 89.036 geleverd werden. Dit jaar wordt verwacht dat de Roadster en de Coupé brokken zullen maken.
Rolls Royce
Ook bij Rolls Royce behaalden ze in 2011 de hoogste verkoopcijfers (+30,5%) uit de 107-jarige geschiedenis van het merk. Al werd de verkoop van deze luxelimousine in België zo goed als gehalveerd. 2011 was een topjaar voor de BMW Group, maar ook voor 2012 zijn de verwachtingen hoog gespannen met de nieuwe 3-Serie. Het is de beste berline die we ooit gebouwd hebben en we hebben er alle vertrouwen in dat hij het succesverhaal van dit model zal verderzetten”, zei Ian Robertson, lid van het Board of Management van BMW.