BMW blijft voor de X2 grotendeels trouw aan de conceptversie die het merk begin dit jaar in Genève liet zien. De omgekeerde trapeze-vorm van de niertjes valt op, net als de ongebruikelijke hoekige wielkasten. Samen met de contrasterende zijschorten lijkt zowaar de tijd van Chris Bangle wat terug te keren bij BMW. Iets waar we nog blij om zijn bovendien.
M Sport en M Sport X
BMW blijft er zelf wat op de vlakte over, maar aangezien hij zijn platform haalt bij de 2-Reeks betekent dit ook voorwielaandrijving voor de basisversie van de X2. Dat is bij de lancering de BMW X2 sDrive 20i, met 2.0 turbobenzinemotor met 192 pk en 280 Nm en zeventrapsautomaat. BMW geeft hem op met 5,5 l/100 km en 126 g/km CO2 met de standaard 17-duim wielen. Zowel de 20d als 25d diesels krijgen standaard vierwielaandrijving (xDrive). Hierdoor blijft de X2 net boven 120 g/km CO2 hangen. Dat vangt hij later op met de manueel geschakelde 18d (150 pk, 118 g/km CO2). De 25d met 231 pk is voorlopig de snelste, met een sprint naar 100 km/u in 6,7 seconden en een top van 237 km/u. BMW biedt de X2 aan met M Sport-pakket en een stoerder M Sport X-pakket, met grijze contrasterende koetswerkstukken.
Comfort
Met een gewicht tussen 1,5 en 1,6 ton is hij geen pluimpje, maar de lengte van 4,36 meter geeft al aan dat BMW wel wat comfort wil voor de inzittenden. De kofferruimte is 470 liter groot, met de achterbank plat wordt dat 1.355 liter. Maar wie echt meer om de koffer geeft, is vast beter af met de X1. De prijs is nog niet bekend.