De camouflage ligt er nog dik op, dus het is nog moeilijk om een idee te krijgen van de uiteindelijke lijnen van de Z4 en de verschillen met de Toyota Supra waarmee hij samen is bedacht en ontwikkeld. Wel zien we dat de Z4 teruggrijpt naar een stoffen vouwdak, toch nog steeds de meer klassevolle combinatie voor een cabrio in vergelijking met de harde vouwdaken.
Zes-in-lijn
BMW laat ook al weten dat er een M40i-variant van de nieuwe Z4 komt. Afgaand op bijvoorbeeld de M140i die we recent nog testten, betekent dit dat er 3.0 zes-in-lijn turbobenzinemotor onder de motorkap komt. Die moet dan minsten 350 pk naar de achterwielen brengen. Inderdaad, naar de achterwielen, zoals het hoort dus. De nieuwe BMW Z4, of sommige versies toch, zullen ook recht hebben op een sperdifferentieel tussen de achterwielen. Maar die sper wordt elektronisch aangestuurd. Dit belooft een snedige rijdynamiek.
Indien de BMW Z4 de beloftes waarmaakt, laat dat meteen ook het beste vermoeden voor de toekomstige Toyota Supra. In een markt die verstikt wordt door SUV’s, zijn zo twee echte goede sportwagens bijzonder verheugend nieuws voor wie auto’s nog in het hart draagt.