In Europa is Callaway uitsluitend bekend bij de echte fans van Amerikaans ijzer. Callaway is in de States echter wereldberoemd als carrosserie- en motortuner van al wat een Cadillac- of een Corvettebadge draagt. Nadat ze drie jaar lang het terrein hebben verkend, heeft Callaway nu toch beslist om het ook te proberen waarmaken als echte carrossier-op-aanvraag.
Toegankelijk
Zoals we al eerder hebben aangehaald, verschilt de Amerikaanse aanpak van coachbuilding aanzienlijk van de Europese. Hier nemen de carrozzeria’s en andere huizen ongeveer alles aan een auto onder handen, en sparen ze kosten noch moeite in het plaatwerk. Daar hebben we schoonheden als de Bentley Flying Star, de Maserati Bellagio Fastback en andere Aston Martin Rapide Jet 2+2’s. Daardoor komen ook de facturen vlot boven zes of zelfs zeven cijfers uit.
In de Verenigde Staten houdt men vanzelfsprekend ook wel van die dure en exclusieve transformaties. Maar men heeft er ook een zeer liberale kijk op welke veranderingen toegelaten zijn, en men heeft er ook oog voor een gunstig prijskaartje. Wat pk’s per dollar betreft, is de Corvette op zich al een winnaar. Het hoeft dus niet te verbazen dat een custom aangepaste versie van de Corvette geen honderdduizenden hoeft te kosten. Om van een Corvette deze AeroWagon te maken, heeft Callaway een eenvoudige kit met carbon stukken geproduceerd. Die kost niet meer dan 15.000 tot 20.000 dollar. Het mooiste is: ben je hem weer beu, dan kunnen al die stukken opnieuw verwijderd worden.
OK, een Callaway Corvette AeroWagon zal nooit zo exclusief zijn als een creatie van Touring of Zagato, maar visueel maakt hij op z’n minst al een even flinke indruk.