Wie wil verkopen in Europa, heeft SUV’s nodig. De boodschap is goed doorgedrongen bij Citroën, dat de C3 Aircross in de slipstream van de C5 Aircross uit stuurt. De C3 Aircross volgt zo de C3 Picasso op, een klassieke monovolume.
2,4 meter lang
De Citroën C3 Aircross debuteert in de tweede helft van dit jaar. Hij is geïnspireerd op de C-Aircross concept. Hij valt met zijn 4,15 meter 15 centimeter langer uit dan de Citroën C3 en hij is natuurlijk hoger. Citroën benadrukt het handige interieur, met onder meer de mogelijkheid om ook de leuning van de passagiersstoel helemaal plat te leggen waardoor voorwerpen van 2,4 meter lang mee kunnen. De achterbank is over rails verschoven, waardoor de koffer varieert van 410 liter tot 520 liter.
Meer technologie
Citroën voorziet in rijhulpen, zoals city safety en verkeersbordherkenning. Het multimediasysteem is compatibel met Apple Car Play en Android Auto, terwijl je een compatibele smartphone kan laden via inductie. Citroën kondigt de 1.2 driecilinder benzinemotor uit de C3 aan (82 pk, 110 pk en 130 pk) en de viercilinder diesel (1.6 HDi met 100 pk en 115 pk). Vierwielaandrijving is niet gepland, wel de verbeterde tractiecontrole Grip Control. De prijzen zijn nog niet bekend.